background

Příběh ABS Jets

20 let ve vzduchu s nohama pevně na zemi

Na počátku vzniku ABS Jets v červnu roku 2004 byla jen dvě letadla, 30 zaměstnanců a společné nadšení. Dnes je nás přes 300, spravujeme 19 letadel a patříme k nejvýznamnějším privátním leteckým společnostem.

To, že se nám podařilo zážitek ze soukromého letu dovést k dokonalosti, má několik důvodů:

  • Všechny služby spojené s privátním létáním zajišťujeme in-house prostřednictvím pečlivě vybraných a důkladně vyškolených zaměstnanců

  • Vycházíme z přání a potřeb našich klientů, kteří nedělají kompromisy s ohledem na kvalitu, ať už se jedná o značku šampaňského podávaného na palubě nebo o maximální časovou efektivitu

  • Vytvořili jsme službu, která je výjimečná, o tom svědčí prestižní ocenění od mezinárodních leteckých organizací, kladoucích důraz na kvalitu a bezpečnost

V současnosti jsme jedním z největších provozovatelů soukromé letecké dopravy v regionu střední a východní Evropy a přední společností na českém a slovenském trhu.

2004—2014

2004—2014

ABS Jets byla založena v roce 2004 jako obchodní společnost s 30 zaměstnanci a 2 letadly. Postupně do flotily přibývala další letadla – nic lépe nesvědčí o kvalitě naší práce a poskytovaných služeb než konstantní růst naší flotily.

2014—2024

2014—2024

Ve druhé dekádě získáváme první vrtulník v historii ABS Jets – Airbus H145 a přibývají i další letadla různých výrobců kategorií mid-size, heavy jet a ultra long range, jako Gulfstreamy G650, G550, G500, Dassault Falcon 7X, Bombardier Challenger 605, Cessna Citation XLS+ nebo Boeing Business Jet (BBJ).

20 let očima CEO

Dvacet let je v lidském životě dlouhá doba. Je až s podivem, jak rychle dokáže uplynout, pokud se po celou dobu věnujete něčemu, co je tak dynamické jako letectví a zejména business aviation, něčemu, co vás baví a naplňuje.
Jan Králík
Jan Králík Výkonný ředitel

Co děláme

Poskytujeme výjimečné služby, kde je nejvyšší prioritou kvalita a bezpečnost. Jsme letecká společnost s více než 300 kvalifikovanými a zkušenými profesionály se sídlem na letišti v Praze a Bratislavě.

ABS Jets v číslech

300+

zaměstnanců v mezinárodním odborném týmu

19

privátních letounů kategorie midsize a heavy jet

15 000 m2

celková rozloha našich hangárů

10+

prestižních mezinárodních ocenění

Naše příběhy

Štefan Kukura
Štefan Kukura
pilot

Za největší úspěch považuju to, že se nám podařilo vybudovat dobrou firmu, a že za těch 20 let plného provozu nedošlo k žádné mimořádné události.

Veronika Malcová
Veronika Malcová
hlavní účetní

Práce v ABS Jets mi umožnila profesní rozvoj a jsem ráda, že mi společnost dovolila postupně růst až na mou současnou pozici.

Radek Starosta
Radek Starosta
letecký mechanik

Každý den je skoro vždy originální, musíme se v podstatě neustále učit novým věcem, to mě baví, ale zároveň je to i náročné.

Nadace

Nadace

Podporujeme neziskovou charitativní organizaci Sue Ryder, která pomáhá seniorům a jejich blízkým zvládnout změny, přicházející se stářím. Kromě finanční podpory paliativní péče, v Domově Sue Ryder organizujeme různé akce, například přednášku o letectví ve vzduchu i na zemi, a o službách naší společnosti pro klienty Sue Ryder, mezi nimiž jsou i pozůstalí válečných pilotů.

udržitelnost

Udržitelnost

Principy udržitelnosti a environmentální krize jsou a budou silná témata. Významní výrobci stále více řeší otázku udržitelnosti i v segmentu Business Aviation.

V ABS Jets jsme jako první letecká společnost na Terminálu 3 začali pro přepravu cestujících využívat v provozu flotilu elektromobilů Mercedes-Benz EQV.

Dále se držíme zavedených procesů v třídění odpadu, úspor energií a využívání LED světel na naší základně. Udržitelnost je jedním z hlavních témat, nadále se zabýváme dalšími zelenými projekty.

zamestnanci

Zaměstnanci

O našem přístupu k zaměstnancům nejvíce svědčí fakta – společnost ABS Jets je na pracovním trhu vnímána jako atraktivní a stabilní zaměstnavatel, proto získáváme kvalitní zaměstnance i v tak náročném segmentu služeb, jakým je business aviation.

Ke všem pracovníkům přistupujeme jako ke členům silného týmu s rovnými podmínkami a příležitostmi.

Sledujte náš další příběh

První dekáda

ABS Jets byla založena v roce 2004 jako obchodní společnost s 30 zaměstnanci a 2 letadly. Postupně do flotily přibývala další letadla – nic lépe nesvědčí o kvalitě naší práce a poskytovaných služeb než konstantní růst naší flotily.

V první dekádě narůstaly letové hodiny, a to bez nehod a bez zranění nebo jiných incidentů. Kvalita a bezpečnost pro nás byly již od vzniku společnosti hlavními esencemi provozu.

S nárůstem počtu letadel roste i počet zaměstnanců a potřeba rozšířit naše prostory. Od Českých aerolinií jsme koupili hangár C v prostorách ruzyňského letiště, který byl postaven v roce 1937. V něm jsme začali provozovat také mimo jiné údržbu letadel značky Embraer a získali jsme též status autorizovaného servisního střediska Embraer.

Progres pokračuje a získáváme další mezinárodní certifikace a ocenění a dále rozšiřujeme nabídku našich služeb i třetím stranám. Tou dobou již dokážeme uspokojit klienty doslova z celého světa.

Druhá dekáda

Ve druhé dekádě získáváme první vrtulník v historii ABS Jets – Airbus H145 a přibývají i další letadla různých výrobců kategorií mid-size, heavy jet a ultra long range, jako Gulfstreamy G650, G550, G500, Dassault Falcon 7X, Bombardier Challenger 605, Cessna Citation XLS+ nebo Boeing Business Jet (BBJ).

Také jsme pravidelně a strategicky získávali nové certifikace pro údržbu dalších typů letadel, s tím byly spojeny nemalé investice do školení našich mechaniků, ale i do nástrojů, vybavení hangárů a procesů.

V neposlední řadě jsme získali prestižní certifikace IS-BAH a IS-BAO stage III pro naši základnu v Praze a IS-BAH stage II pro naši druhou bázi v Bratislavě. Naši letoví dispečeři také získávají ceněnou certifikaci od FAA.

Několik posledních let bylo pro celý svět velmi dynamických, a to především vlivem dvou zásadních faktorů, kterými byly světová pandemie a válka na Ukrajině ovlivňující v podstatě celý svět, společnost i jednotlivce a také podnikání jako takové. Tyto události měly dopad i na naši činnost a nesmazatelně se zapsaly také do historie ABS Jets. Jako mnohokrát předtím i v těchto případech jsme ukázali svou profesionalitu, soudržnost a neutuchající důraz na kvalitu a bezpečnost. I díky tomu, jsme vše zvládli.

V posledních dvou letech můžeme dokonce mluvit o velkém úspěchu pro naší společnost, protože se nám podařilo získat mnoho nových klientů, přidali jsme 7 letadel do flotily, nyní jich ve správě máme již 19, a do našich řad jsme přijali přes 60 nových kolegyň a kolegů. ABS Jets zažila skokový růst, který nás posouvá v evropském měřítku mezi elitu. Vize růstu společnosti se nejen naplňuje, ale k naší velké radosti výrazně překračuje prvotní očekávání.

Příběh ABS Jets

„20 let ve vzduchu s nohama pevně na zemi“

Na počátku vzniku ABS Jets v červnu roku 2004 byla jen dvě letadla, 30 zaměstnanců a společné nadšení.

To, že se nám podařilo zážitek ze soukromého letu dovést k dokonalosti, má několik důvodů:

V současnosti jsme jedním z největších provozovatelů soukromé letecké dopravy v regionu střední a východní Evropy a přední společností na českém a slovenském trhu.

20 let očima CEO

Dvacet let je v lidském životě dlouhá doba. Je až s podivem, jak rychle dokáže uplynout, pokud se po celou dobu věnujete něčemu, co je tak dynamické jako letectví a zejména business aviation, něčemu, co vás baví a naplňuje. Jsem hrdý na to, že mohu být součástí týmu, který byl u zrodu business aviation v České republice a na Slovensku. Vidím v nás ambice být stále silnější, lepší ve všem, čemu se každý den věnujeme. Vážím si toho, že i přes úspěchy, kterými je naše cesta lemována jsme neztratili pokoru a schopnost vidět vlastní chyby a díky tomu se neustále posouvat dál.

Jsem hrdý na to, že naši klienti v nás vidí partnery, na které se mohou spolehnout a zůstávají s námi. Děkuji všem zaměstnancům a partnerům, kteří z ABS Jets vytvořili leteckou společnost, která se za dvacet let od prvního letu stala etalonem v evropském civilním letectví. Letu zdar!

Jan Králík
Jan Králík Výkonný ředitel
Štefan Kukura

Štefan Kukura

pilot

Do společnosti jsem nastoupil roku 2003, je to tedy už víc než 20 let. Tehdy ještě s názvem ABA Air, předchůdce ABS Jets. Začínal jsem zprvu létat na typu Cessna Citation Bravo. Rok 2004 byl pro nás velmi důležitý, přivezl jsem totiž úplně první Embraer Legacy přímo od výrobce z Brazílie. Letoun se ihned zařadil do naší správy a od té doby jsem jich dovezl ještě dalších šest. Většinu času jsem pracoval ve firmě na pozici FOM (Flight Operations Manager), Crew Training Managera a šéfpilota Embraeru.

Za největší úspěch považuju to, že se nám podařilo vybudovat dobrou firmu, a že za těch 20 let plného provozu nedošlo k žádné mimořádné události. Při rozvoji firmy během let jsem se i já toho musel hodně naučit a v podstatě se učím dodnes. Nejvíc mě pořád baví létání a teď když už létat nemůžu kvůli dosažení věku 65 let, tak mě naplňuje předávání zkušenosti kolegům.

Samozřejmě jsem moc pyšný na to,, kam se ABS Jets posunula od svého založení do dnes a do budoucnosti bych firmě rád popřál mnoho dalších letů bez nejmenších problémů.

Veronika Malcová

Veronika Malcová

hlavní účetní

Do ABS Jets jsem nastoupila v roce 2007 téměř hned po střední škole. Pracovat na letišti mi přišlo hodně zajímavé a perspektivní, takže i přes velkou dojezdovou vzdálenost z bydliště jsem do toho šla. Nastoupila jsem jako junior účetní, ale časem jsem postoupila na seniorní pozici. Po odchodu tehdejší hlavní účetní, tuším asi v roce 2011, jsem nastoupila na její místo. Růst ve firmě tak byl relativně rychlý.

Je to trochu paradox, ale stále i po těch letech v letectví jsem úplně neztratila svůj strach z létání, i když vidím dennodenně, jak precizní a odborný letecký provoz je a jaký je kladen důraz na bezpečnost. Práce v ABS Jets mi přijde stále neskutečně zajímavá, pestrá, a i když pracuji na účtárně, tak se tady rozhodně nenudím. Baví mě, jak ABS Jets roste, a že jsem u toho všeho byla téměř od začátku. Také mě baví, jak jsou tu lidi pro sovu práci nadšení a že tu panuje velice přátelské a neformální prostředí. A v neposlední řadě mám úžasný výhled z okna kanceláře přímo na letištní plochu, kde odlétají a přistávají letouny.

Práce v ABS Jets mi umožnila profesní rozvoj a jsem ráda, že mi společnost dovolila postupně růst až na mou současnou pozici. Také jsem ráda, za vhled do letectví, a že mám možnost se neustále dovídat něco zajímavého. Líbí se mi také, jak široký záběr z pohledu nabízených služeb ABS Jets nyní má.

Přeji naší společnosti, aby se dále úspěšně rozvíjela, a abychom ten růst všichni zodpovědně zvládali.

Radek Starosta

Radek Starosta

letecký mechanik

Moje cesta ve firmě začala na jaře roku 2003, kdy jsem nastoupil do tehdy ještě ABA Air (předchůdce ABS Jets) jako technik. ABA Air provozovala tehdy dva Fokkery F-27 v cargo verzi, jeden Beechcraft C-90 na chartery a jednu Cessnu C550 Bravo, která se později stala základním kamenem flotily ABS Jets společně s Embraerem Legacy. Po přerodu ABA Air do ABS Jets jsem pokračoval jako jeden ze dvou techniků, druhým technikem je náš kolega a nynější šéf Line Maintenance naší slovenské báze.

Flotila ABS Jets se postupně rozrůstala a vyvstala nutnost rozdělit technický úsek na těžkou a lehkou údržbu. Já jsem zůstal pracovat na lehké údržbě a postupně jsem získal důležité licence technika B1, typové licence na údržbu letounů Cessna Citation Bravo a na Embraery Legacy a Phenom 100. Většina naší práce se nadále točila kolem Embraerů Legacy. Dále jsem si doplňoval školení a certifikace, abych mohl pracovat na údržbě nových typů letadel, a tak jsem absolvoval typové licence na Gulfstream G650 a na Bombardier Challenger CL605. Skokový nárust flotily v posledních letech byl důvodem k tomu, abych se stal zástupcem vedoucího oddělení Lehká údržba.

Každý den je skoro vždy originální, musíme se v podstatě neustále učit novým věcem, to mě baví, ale zároveň je to i náročné. Je opravdu skvělé, že tu máme výborný kolektiv lidí, jak profesně, tak lidsky. Dále mě moc baví a naplňuje postupné získání všech dalších typových licencí na nové typy letadel a s tím související profesní rozvoj. V neposlední řadě se mi líbí i to, že máme možnost se podívat na různá zajímavá místa na světě jako například JAR, Brazílie nebo USA, a to ať už už v rámci výcviku nebo servisu letounů našich klientů, které hlásí poruchu v zahraničí a my tam pak musíme vyrazit a problém vyřešit.

ABS Jets se za 20 let ohromně posunula a já bych firmě hlavně rád popřál, ať její zaměstnance jejich práce stále baví a ať se do ní těší.

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Používání souborů cookie si můžete vybrat, jak je popsáno níže. Vaše preference mohou být kdykoli změněny.